Khamis, 24 Februari 2011

Kek cawan jagung...

Adunan masuk dalam cawan kertas jangan penuh...nanti masak kek akan naik lagi...

Kek dah masak.....jemput makan......


Lama sungguh tak tulis pe2 dan tak catat pe2 resipi....masak memang masak..tapi masa sungguh tak mengizinkan...Minggu lepas masak jugak kek cawan yang comel2 untuk dibawak kepejabat sebab ada kawan2 akan datang dari Penang..datang bertugas..kesian..jauh2 tentu lapo..jadi masak kek cawan jagung yang resipi nya mama catatkan kat bawah ni...kek ni simple...sedap dan wangi bau aroma jagung....mama pakai jagung dalam tin je..kalau ada jagung yang fresh tu lagi sedap..manis dan lemak....
Jom masak ngan mama...

KEK CAWAN JAGUNG


BAHAN
130 GM GULA
130 GM BUTTER
3 BIJI TELO
200 GM TEPUNG NAIK SENDIRI
2 SUDU BESAR SUSU CAIR
3 SUDU JAGUNG YANG DI POTONG KECIL ISI NYA ATAU JAGUNG DALAM TIN PUN BOLEH GUNA

CARA;
PUKUL BUTTER NGAN GULA HINGGA KEMBANG ,MASUKKAN TELO SEBIJI2 ..TERUS PUKUL DAN MASUKKAN TEPUNG SEDIKIT SEDIKIT..AHKIR SEKALI MASUK JAGUNG DAN SUSU CAIR.GAUL RATA..
PANASKAN OVEN 180C
MASUK ADUNAN 3/4 CAWAN KERTAS.BAKAR 20 MINIT.

1 ulasan:

  1. hmm,saya dah cuba...memang menjadi sangat...sedap...

    BalasPadam